Kemiön Puhelin keskittää toimintansa


Kasvavat asiakasmäärät, kuitupalveluiden kysyntä ja niin palveluille kuin verkostoille asetettavat yhä korkeammat tekniset vaatimukset vaativat yhä enemmän resursseja. Kemiön Puhelin Ab Oy:n ydintoimintaan kuuluvat kuituverkko ja elektroniset palvelut.
              Uudelleenjärjestelyn kautta yhtiö keskittää resurssit kuituverkostojen ja elektronisten palvelujen käsittelyyn, kehittämiseen ja huoltoon. Tämän myötä kaupan painopiste siirtyy yhtiön elektronisten palvelujen asiakaspalveluun. Tuotevalikoimakin muuttuu.
              - Asiakaspalvelu siirtyy osoitteeseen Vretantie 11, jossa muukin toiminta on. Tämä tietää, että Arkadiantien kauppa suljetaan 30.4., toimitusjohtaja Christian Lindroos kertoo.
              Muutos ei vähennä henkilökuntaa.
              Kaikkien työntekijöiden ollessa samassa paikassa, yhtiö toivoo saavansa osastojen välille parempaan synergiaa. Myös joustavammat työtavat ja -ajat mahdollistuvat. Osa töistä on suoritettava toimistoajan ulkopuolella.
              - Kuitu-, internet- ja televisiopalveluiden on toimittava 24/7. Tämä asettaa yhtiölle suuria vaatimuksia. Muutoksen myötä pystymme keskittymään tärkeimpään – kuidun toimittamiseen, tekniikan toiminnan varmistamiseen ja asiakastyytyväisyyteen, Lindroos korostaa.
              Kesällä Kemiön Puhelin jatkaa koko Kemiönsaarella järjestettävien PopUp -tilaisuuksien järjestämistä.
              - Tilaisuudet ovat olleet suosittuja. Kuntalaiset ja vapaa-ajan asukkaat ovat kokeneet yhtiön palveluihin ja henkilökuntaan tutustumisen helpoksi, Lindroos kertoo. 

KEMIÖN PUHELIN on 120 vuotta vanha televiestintäalan yritys. Sen toimialueena on Kemiönsaaren kunta. Tärkeimmät palvelut ovat kuituliittymät ja niin yksityisten kuin myös yritysasiakkaiden elektroniset palvelut. Yritys tarjoaa myös IT-palveluja sekä tarvikkeita. Yhtiö kuuluu Finnet -ryhmään. Sen liikevaihto on n. 1,5 Me ja se työllistää 10 työntekijää.